6.1.14

Merhaba Milenyum

1999 yılının son aylarında yeni bir kavram ile daha tanışıyorduk.

‘’ Merhaba Milenyum ‘’ 
Aslında biraz dikkatli bakınca yeni milenyumun 1996 ya da 1998 yılından çok bir farkı yoktu. Herkes milenyumu konuşurken öteki tarafta uluslarası bir araştırma şirketi son 2 milenyumun en iyi iki iletişimcisini seçmişti. Sonuç, belli bir kesim haricinde memnuniyet vericiydi. En iyi iki iletişimci Hz. İsa ile Hz. Muhammed olmuştu. Sembolik olduğu için ödülü almaya kimse gitmemişti, hatta ödül neydi onu bile bilemedik. Şu anda en az 5 milyar kişiye ulaştıkları için ödülün tarafsızlığından şüpheniz yok.
Biraz daha politik olmayı deneseler, tarih aralığını biraz daha uzun tutsalar, mesela son 3 milenyum deseler, bu ödül 3 kişi arasında paylaştırılacaktı. Hz. Musa da listeye dâhil olacaktı. Bu sayede ne şiş yanacaktı ne de kebap. 
Pekâlâ, Hz. Musa iyi bir iletişimci miydi? Bana kalırsa kesinlikle hayır. Çünkü Hz. Musa kekemeydi. Konuşma ve dolayısıyla iletişim problemi vardı. Bu sayede müdür yardımcılığı gibi bir peygamber yardımcılığı kadrosu olmadığı için Hz. Musa’nın isteği üzerine ağabeyi Hz. Harun da peygamberliğe getirildi. Aslında Hz. Musa’nın insan ilişkilerinde başarılı olamadığını anlatacağım şu hikâyede görebilirsiniz. Doğruluğu kanıtlanmadığını da ayrıca belirtmek isterim.
Nil nehrinin kenarında çamaşırlarını yıkayan bir adamı seyreder Hz.Musa. Adam elbiselerini yıkarken kendine göre Tanrı’ya sevgisini sunmaktadır. ‘’ Ey Allah’ım senin de gömleğin olaydı da, aha böyle çitileye çitileye yıkayaydım’’ der. Bu lafları işiten Hz. Musa çok kızar ve ‘’ Höst ulan ayı! Hiç Allah’ın gömleği mi olurmuş?’’ diye bağırır bu garibana. Tanrı ise Musa’ya ‘’Beni kulum nasıl sevmek isterse öyle sevsin’’ der.
Oysa benim 3,25 miyop gözlerim, bir mezarlık ziyaretine elinde balonla katıldığı için babasından azar işiten, tartaklanan küçücük bir çocuk gördü. Şefkatli tokadım, o adamın yanağını okşamadıysa belki de o küçük çocuğun psikolojisini düşündüğü içindir. Şeytan bile utandı o an kendinden. ‘’ Bu kadarını ben bile yapamazdım’’ dedi. Şeytan, o 15 dakika sonra patlayacak olan balonu kıskandı. Şeytan zayıf düştü ve yobaza yenildi. 
Yobaz, Tanrı’nın baş düşmanı oldu. 
Yeni milenyumun iletişimcisi Yobaz oldu.
En kötüsü balona oldu. 

Patladı.